„Školačka (11) v Klatovech přecházela silnici: První auto ji pustilo, druhé už nedobrzdilo“ (blesk.cz)
nebo
„Senior za volantem srazil v Klatovech na přechodu ženu: Oháněl se „upraveným“ potvrzením od lékaře“ (blesk.cz)
To jsou jen dva titulky novinových článků, které souvisí problematikou přecházení klatovských ulic.
Myslíte si, že Klatovy jsou pro chodce bezpečné? Víte o místech, která jsou riziková nebo přímo nebezpečná? Napište nám váš názor do naší ankety. Problematická místa můžete popsat (například křižovatka Domažlická – Mánesova) nebo poslat souřadnice či fotku. Přidat můžete i vaše názory, náměty nebo zkušenosti. My všechny podněty zpracujeme a pokusíme se oslovit odpovědné osoby. Na vaše příspěvky ve formě komentářů čekáme na Facebooku nebo webu KLATOVY21 do 21. listopadu 2021.
HLASOVÁNÍ UKONČENO
(hlasování probíhalo od 26.10.2021 do 21.11.2021)
Anketu týkající se míst, na kterých je nebezpečné přecházet vozovku, jsme uzavřeli. Děkujeme všem, kteří nám poslali svoje příspěvky. Celkem jste našli 26 různých míst (některá se opakovala), kde se při překonávání dopravních komunikací necítíte bezpečně. Bohužel je velice smutné, že mnoho takových míst se nachází v blízkosti škol a mateřských školek. KLATOVY21 se budou snažit vaše náměty komunikovat s odpovědnými osobami. Začneme hned tento čtvrtek 25. listopadu v 19 hodin při besedě (ne)bezpečné Klatovy.
Křižovatka Domažlická – Mánesova, co vyprojektovat nadchod- lávku?
Navýšený kruhovy objezd na Planickem predmesti. Není zde videt na prijizdejici auta ani na jednom prechodu. Vznika zde nove sidliste s mladymi rodinami s detmi, ktere museji denne tyto prechody pouzivat napr. pri navsteve skoly. Nutno kruhovy objezd snizit na uroven silnice drive nez dojde k nestesti.
Přechody tu jsou. Světelné křižovatky. Ulice se, zvláště v podhůrčí, předělávají tak, že to snad pro chodce být lepší nemůže a to na úkor osobní automobilové dopravy – viz parkování kolmo k silnici u prodejny eso, to vymyslel kdo?… Máme tu absolutní přednost chodcům. Ono by v naprosté drtivé případů stačilo se na přechodu ROZHLÉDNOUT a MYSLET! Auto nezastaví na dvou metrech! Najezdím mnoho kilometrů ročně (tisíce) a to, co předvádí většina chodců, je napováženou, opravdu. Ve špičce je všude mnoho aut. Ale je to přechod na hlavním tahu, s tím se nehne. Lidé tudy budou jezdit, když musí. Lidé budou přecházet, když musí. Chtělo by to spíše vzdělávací a veřejné akce, jak jezdit a chodit ve městech. Když lidi nebudou používat hlavu, tak i miliarda podchodů a cyklostezek bude k ničemu.
Přemýšlet hlavou a ne prdelí! Jak za volantem, tak i pokud jdu po chodníku!
II. Na margo bezpečnosti pro chodce – aktivita skupinky na FB – půjč si a vrať. Rád bych, kdyby se tenhle projekt rozběhnul a dostal do širšího podvědomí.
Couvala na kruhovém objezdu…. Ano, i to jsem zažil a to přímo v KT u plovárny. Chce to jenom a jenom předvídat a trochu respektu. Je to na kařdém z řidičů – postaví li se třeba na kruháči víc nalevo/napravo – další za ním ho můžou objet – a není potřeba ani gram barvy, ani novou vyhláčku. To samé u odbočování vpravo/vlevo. Skutečně, když někdo odbočuje doleva tak nemusí stát co nejvíc napravo 🙂
Spíše jsou nebezpečné staří lidi za volantem. Jak děda ve feldě, kterej za chvilku pojde může mít reakci jako mladí? Sebrat řidičáky a bude klid.
Problematických míst pro chodce je hodně. Někdy je nebezpečná špička, protože je větší provoz, ale i mimo špičku – řidiče to pak motivuje k rychlejší jízdě. V centru je to např. křižovatka Podbranská – Vídeňská – Komenského, je tam špatně vidět. Nebo Jiráskova ulice na křižovatce s Plánickou a Komenského – ve směru od Poprdy vjíždějí auta do zatáčky a nebrzdí moc ochotně. Z druhé strany téhož přechodu je dopravní cedule, za kterou nejsou chodci a auta vidět. Studentská – Hostašova – Nár. mučedníků – Šmilovského je nepřehledná, přejít Puškinovu u Čedíku je někdy risk života. Nepříjemná jsou i místa, kde v jednom směru končí chodník (např. Havlíčkova, Jiráskova). O křižovatce Domažlická – Podhůrecká nepíšu, tam je prý v plánu řešení semaforem. Nejhorší místo na přecházení dlouhodobě je Nádražní v okolí Husova náměstí – na dvou místech tam byl přechod, ale je pryč, teď je u Billy, ale tam je nejdřív třeba přejít Kollárovu, což není vždycky snadné. Nepochopitelné je řešení podchodu a sítě chodníků u nádraží, ale dá se to obejít Cibulkovou a Hlávkovou ul. Domažlickou nelze přejít z Klostermannovy nebo Nerudovy ulice, chybí možnost přecházet trať z Domažlického předměstí. Kruhový objezd u Mercandinových sadů je velmi nebezpečný, protože chybí přechody – jsou jen na straně od města, z důvodů ne zcela pochopitelných. V Lubech je nebezpečná spojka od mostu k ul. 5. května (chybí chodník, ale vede tudy turistická značka). Východní strana náměstí je obtížná na přecházení, chodci by to patrně měli obcházet kolem jižní a západní strany, ale to neděláme. Atd.
Vše je o zodpovědnosti řidičů. Když jeden zabrzdí,dá přednost chodci na 2 pruzích, a tomu druhému ve vedlejším to nedojde z jakého důvodu, tak se nedivím co se vše se může stát. Jediné co si myslím by mohlo pomoci, je pořádné osvětlení přechodů. Např na křižovatce Plzeňská/Kolárova. Tam když jde v noci po přechodu člověk, tak není vůbec vidět.